Vinn två muggar från K.H Würtz



Två handgjorda muggar från K.H. Würtz är vinsten i Hitta hems jultävling*. K.H Wûrtz är kända för sin handdrejade keramik och sina fantastiska glasyrer. De har bland annat tillverkat den kända danska restaurangen Noma´s porslin. Och nu kan du vinna två av deras vackra muggar.

Allt du behöver göra är att skriva en kommentar och gärna skicka en bild på hur din bästa juldagsmorgon ser ut. Dela med dig av ditt julkaos och stök eller av stilla ro. Vinnaren utses måndag den 28 december.

Fotograf: Anders Schonnemann

**Tävlingen pågår tom 28/12 kl. 09.00 Vinnaren utses av en jury från Hitta hem. Deras beslut kan ej överklagas

9 kommentarer:

  1. Vill gärna vara med och tävla om de fina muggarna!
    Min bästa juldagsmorgon, i det skedet i livet jag befinner mig nu (bor inte hemma och har inga barn) är att vakna utvilad av mig själv för att sedan göra mig i ordning för dagen och äta lite frukost i lugn och ro innan jag och sambon åker hem till mamma och pappa och firar julen med familjen.

    God jul!
    Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag vii delta. Vi firar julen hemma med familjen.

    SvaraRadera
  3. Hihihi! Dottern på 1,5 har nog inte fattat att det är jul och att den bästa julklappen vore att hennes föräldrar får sova ut... hon vaknar nog 05:00 oavsett och min man ler nog lite sött åt mig och säger "Kan jag få sova ut idag, jag tar henne imorgon". Så jag går upp och fixar en STOR kaffe till mig och frukost till min lilla tjej. Vi äter frukost och några timmar senare vaknar min man och även svärmor som sovit över hos oss. Vid 10:30 fixar jag croissanter med äggröra och lax - för 10:50 börjar julens viktigaste program på TV - nämligen "Åbo påbjuder julefrid" till detta äter vi våra laxcroissanter och njuter! Sedan är ju förmiddagen slut och då kommer heeeeela tjocka släkten :)

    Hoppas på tur! Mvh//Malin grodmalin@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis Malin till vinsten! Skicka din adress till Hittahem@jm.se så kommer muggarna med posten.

      Radera
  4. Jeg elsker K.H. Würts' keramik! Min bedste julemorgen er en langsom start på dagen med morgenmad og kaffe med familien.

    SvaraRadera
  5. Amazing! Have always wanted ceramics from these guys, they're simply beautiful! We always fly to see my family in England for Christmas and are woken up on Christmas day morning at the crack of dawn to find that father Christmas has filled my little girls stockings with little presents! The morning is spent watching them (over a freshly brewed coffee) - eyes like saucers with excitement! Best of all we're also surrounded by My Mum and Dad, Sister and neices. It's our favourite moment of the entire year, truly magical! / Wishing you a very merry Christmas / Niki - Malmö.

    SvaraRadera
  6. Min bästa morgon är tidigt, när jag kan sitta alldeles själv med ett tänt ljus på bordet, morgontidningen framför mig, två surdegs-smörgåsar med Herrgårdsost bredvid och det bästa av allt - kaffe! Morgonkaffet, Zoegas Skånerost, 2 stora baljor ... dagens godaste!!! Trots goda hotellfrukostar ibland, tröttnar jag aldrig på min frukost! (Keramiken är heeelt underbar!) Mvh karin.stjarnkvist@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Helena i Uppsala
    Jag ska vara hos mamma på demensboendet, till och med sova i hennes lägenhet. Det kan bli oroligt. På juldagsmorgonen ska vi gå i finska julottan. Hon älskar julpsalmerna och det är väl det enda hon kan. Hon har slutat prata med människor, bara leksakshunden får hennes förtroenden. Julottan är kl 9 så det är ju OK tid att åka iväg. Svenska julottan är kl 7. Jag brukar köra en viss ritual vid frukosten, börjar med att tända pappas ljus i ljusstaken vi fick vid hans jordfästning.

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vi äter en härlig frukost på juldagen! Eftersom vi är engelsmän, svenskar och italienare i familjen blir det en salig blandning. Svensk vörtlimpa (som mormor bakat) hed hushållsost; crumpets från England med apelsin- och ingefärsmarmelad (som 15-åriga dottern gör) och Pandoro, en italiensk julkaka. Till detta dricker vi såklart cafè latte :)

    Har mejlat en bild till hittahem@jm.se

    Hälsningar
    Paola

    paola.allegrini@ymail.com

    SvaraRadera